dinsdag, juli 24, 2007

... en nu is't genoeg!!!!

Net thuis gekomen van een dagje werk, nog even snel mijn mails lezen... maar dan flitst op mijn scherm volgend bericht "Alexandre Vinokourov positief bevonden bij controle tijdens Tour". Daar gaat mijn goed humeur, 't is weer van dat maar voor mij is het net ééntje te veel. Met de geletruidrager Rasmussen die al enkele keren zijn verblijfsplaats niet doorgeeft aan de UCI voor onaangekondigde controles, is dit net dat stapje té ver.
Gelukkig heeft Astana de moedige beslissing genomen om hun volledige team terug te trekken uit de Tour. Maar voor mij hoeft het dit jaar niet meer. Dat de organisatie nu voor eens ook hun gezond verstand gebruiken en het hele circus stilleggen. Dat is blijkbaar nog het enige signaal dat die slikkers en spuiters snappen.
Altijd en overal vol goede beloftes, charters tekenen hier, ethische codes volgen daar... Maar tussendoor nog snel een transfusietje plannen en we zijn weer klaar. Ik ben en blijf een grote sportfanaat, maar ik hou van een eerlijke sport. Ofwel slikt er niemand ofwel slikken ze allemaal. Ik wacht dus met ongeduld op het invoeren van de DNA-controles en als er zijn die toch niet kunnen stoppen met 'snoepen', dat ze hun eigen wedstrijdjes rijden maar ik ga daar niet meer naar kijken.

The show can't go on!

ook
verschenen als lezersbrief in De Morgen van donderdag 26 juli

Geen opmerkingen: